Home Newsroom Legal News Indexering van de loonschalen inzake de uitreiking van arbeidsvergunningen en arbeidskaarten aan buitenlandse werknemers (die geen onderdaan zijn van een land van de EER)

last modified Feb 27, 2017 03:42 PM
Overeenkomstig artikel 131 van de wet van 3 juli 1978 betreffende de arbeidsovereenkomsten en artikel 9 van het koninklijk besluit van 9 juni 1999 houdende uitvoering van de wet van 30 april 1999 betreffende de tewerkstelling van buitenlandse werknemers (zoals gewijzigd door het koninklijk besluit van 6 februari 2003), worden de in aanmerking te nemen salarisniveaus voor de toekenning van de arbeidsvergunningen en de arbeidskaarten aan hooggeschoolde buitenlandse werknemers die minder dan 4 jaar in België werken en aan kaderleden die in België een leidinggevende functie bekleden, gekoppeld aan het indexcijfer van de lonen. Deze niveaus worden dan ook elk jaar aangepast.

Vanaf 1 januari 2010 worden de arbeidsvergunningen en -kaarten toegekend aan:

• Hooggeschoolde buitenlandse werknemers, waarvan het werk in België beperkt is tot 4 jaar (verlengbaar voor een periode van nog eens vier jaar), zelfs indien het mogelijk is om op de Europese arbeidsmarkt mensen te vinden die deze activiteit kunnen uitoefenen, voor zover het brutoloon hoger ligt dan 36.349 € per jaar;
  • Buitenlandse kaderleden die een leidinggevende functie uitoefenen, voor zover hun brutoloon hoger ligt dan 60.645 € per jaar.

Matthias Lommers, Advocaat/Avocat, Tel.: +32 2 800 70 69, E-mail: mlommers@laga.be
Nathalie De Koninck, Arbeids, Tel.: +32 2 800 70 64, E-mail:
ndekoninck@laga.be

Click here for the French version.